Texel en de weg naar herstel

De week begon met 2 dagen werken. Op maandag heb ik kracht en conditie getraind en me ervan kunnen weerhouden niet op de loopband te stappen. M’n voet was vorig weekend tijdens het hardlopen nog erg gevoelig. Op dinsdag werd het alleen een werkdag en op woensdag pakte we de boot naar Texel. Heerlijk even 4 nachten eruit. kusje

Nadat we aankwamen konden we in het hotel in Den Burg meteen inchecken. Na een lekkere lunch reden we naar de Slufter voor een pittige wandeling en waaiden we lekker uit. Op de heenweg richting zee stuiten we al op een flink meertje waar we echt niet langs konden, dus moesten we het via een andere weg proberen. Terug maakte we er helemaal een potje van en liepen we allebei natte voeten op. Toch leuk om niet volgens de gebaande paden te lopen.

Uitslapen is niet mijn hobby en op donderdag besloot ik voor het ontbijt een rondje te gaan hardlopen. Op de Newtons die toch iets minder demping hebben dan de Mizuno’s draafde ik 5 km in Den Burg. Voet voelde goed. Eindelijk liep ik weer een rondje zonder te compenseren. Mijn voet lijkt de mindere demping wel even prettig te vinden.

Ook op vrijdag ging ik er voor het ontbijt op uit voor een rondje hardlopen. Ditmaal richting Oudeschild en op de Mizuno’s. In deze schoenen voelde ik heel in de verte het plekje waar het pijntje de afgelopen 2,5 week gezeten had. Onderweg wat foto’s gemaakt en soepel terug naar Den Burg om op 12 km uit te komen.
Het was mooi weer dus we besloten een fiets te huren en lieten ons verleiden om een e-bike te proberen. Ik kan zeggen…..heerlijk bij harde wind.
We trapten 50 km weg en hebben veel van het eiland gezien.

fietsen Texel.jpg

Ook fietsen we delen van het parcours van de 60 van Texel. Ik zal niet teveel verklappen, maar daar waar het de eerste helft bestaat uit strand en duinen (zoals hierboven te zien is) gaat het 2de deel over lange rechte stukken langs de dijk.

Eigenlijk zou ik vandaag meelopen met de trainingsloop van 32 km op Texel. Gezien het feit dat ik de afgelopen 2,5 week gerommeld heb met mijn voet en ik nu weer lekker kan opbouwen, wilde ik niet overdrijven om nu een 32 km te lopen. Conditioneel moet het kunnen. 3 weken geleden liep ik nog een marathon, maar ik zou het zo dom vinden als ik het nu verpest. Dus op tijd naar huis om thuis een rondje te lopen. Het werd uiteindelijk een tempoloop van 5 km. Aankomende week ga ik weer opbouwen.
Zaterdag loop ik gezellig met Irene ( op instagram @anothermiletorun) een 28 km loop. Dan begint het weer ergens op de lijken. En van daaruit ga ik weer verder opbouwen.

 

 

Een gedachte over “Texel en de weg naar herstel

Plaats een reactie