De voorbereidingen voor Texel

Het is alweer even geleden dat ik een verhaal schreef over het hardlopen. Studie is de boosdoener. Ik volg de masteropleiding Oncologie Fysiotherapie, waarvan ik nu in jaar 3 zit. Nog 1,5 jaar te gaan.
Helaas had ik een vrij grote opdracht niet gehaald en mocht ik dat na 4 weken nogmaals inleveren. Morgen is de deadline. Ik zal jullie verder niet vermoeien met de inhoud van de opdracht, maar ik kan je vertellen….het was heel veel werk, maar het is af. Hopelijk nu naar het zin van de docent.

Hardlopen stond dus op een laag pitje. Niet zozeer qua frequentie, maar wel qua afstand. Even had ik na de Berenloop nog het plan om de marathon van Spijkenisse te gaan lopen, maar een verkoudheid en mijn opleiding gooiden roet in het eten.
Nadat ik daar van opgeknapt was lukte het me wel zo’n 3 a 4 keer per week te lopen, maar vrij korte afstanden.

Vorige week lukte het me voor het eerst 5 dagen per week te lopen. En afgelopen zaterdag liep ik eindelijk weer eens een halve marathon afstand. Ook de dag waarop de Linschotenloop was, maar ’s middags kon ik helaas niet. Dus deelname was geen optie. De route ging richting Alphen aan den Rijn waarbij ik 2 molens tegen kwam. Het was grauw weer (zie foto).foto2De benen voelde de eerste paar kilometer zwaar. Wellicht door de intervaltraining van de dag ervoor? Maar na een aantal km ging het lekker en kon het genieten beginnen.

Zondag ging ik met 2 buurtgenoten naar de Amsterdamse Waterleidingduinen. Het gebied ligt ongeveer 20 minuten rijden bij mij vandaan en daar kan ik lekker klimmen en dalen, maar ook verdwalen. Je mag er namelijk van de gebaande paden af. Ik hou wel van avontuur, maar soms ben ik echt mijn gevoel voor richting kwijt. Tot nu toe ben ik altijd weer thuis gekomen.
Samen hebben we heerlijk 15 km door het prachtige gebied gestruind. Ik merk dat ik door deze trainingen sterkere benen krijg.

Deze week gaat het me door de deadline niet lukken om 5 keer te lopen, maar vanaf de kerst moet het gaan lukken.
Een echt schema voor de weg naar de 60 van Texel volg ik niet. Ik vraag hier en daar wel advies, maar merk dat ik toch een beetje mijn eigen plan aan het trekken ben.
Tot nu toe heeft dat goed gewerkt, maar hier en daar zal ik jullie vast om tips vragen. En voor adviezen sta ik altijd open! Dus reageer gerust.

2 gedachten over “De voorbereidingen voor Texel

Plaats een reactie